Paus inför tentan!

Hej alla mina vänner!
Nu är det snart tentadags därför behöver jag en välförtjänt paus som kan ge mig styrka och inspiration! Därför sitter jag nu här och tänker på alla mina fina vänner!
Daniel som har varit här hos oss några dagar är nu tillbaka i Afghanistan och jag räknar ned...för varje dag det är lugnt är jag tacksam!
Challe är nu klar med sin PRAO: överlycklig och glad över att få göra något med kroppen, arbetade till och med över! Chefen på Hemköp tyckte att han var en duktig och pålitlig grabb och han blev belönad med godis, läsk mm! till Challes glädje: han är en riktig gott-läskgris! jag letar fortfarande efter "gömstället" (av godiset alltså)!
Kevin spelar nu sin andra innebandymatch, FCH P-94, på Söndag och dessutom spelar han en match till samma dag! Har blivit uttagen till P-93 laget oxå så det innebär att han måste visa vad han går för på Söndag! Eftersom nu Kevin vill satsa på elitlaget så.... Hugaligen, va jag ska va slut på Söndagkväll (ont i hals=skriker litegrann, hjärta=jamen herregud det är ju min son! och ögon=jag säger bara tårar)! Visst är det ok att vara en stolt och fånig morsa?

Från det ena till det andra: Eva min goa vän, du är helt otroligt duktig i din förändringsprocess, våga vara där du är först då kommer du att se ALLA dina kvalitéer! Fast det behöver väl jag inte säga men jag gör det ändå (du vet varför)! Å sen hoppas jag att min underbara vän i Sundsvall, Pernilla, kastar alla sina tvivel ang datorer och tittar in på min sida och dessutom gör sin egen sida. Det är så himla kul att läsa om sina fina vänner, vad de gör osv..

Sen måste jag rekommendera en sak till, se på 3:an Måndagar, om byn Hammarstrand! Skitbra, skitkul och en så himla fin skildring av hur det kan vara i en norrlandsby! Blev rekommenderad att se det av, Hammarstrands största ambassadör på bloggen, Maggan (min allra bästa bästis när jag var liten) på hennes bloggsida. Det är värt att avsätta nån timma för det, Missa inte nästa gång, "Allt för byn" på Tv3 Måndagar kl. 20.00!

kramar i massor till er alla =)

Pst: sakta men säkert går renoveringen med huset framåt! förhoppningsvis är det klart i november. Sistadatum är utsatt till 1 december! Lägger in lite bilder nästa gång, kameran kvar i huset!

hej hopp, lev i topp ;)

ett av alla äppelträd! mmmmm

ett av alla äppelträd! mmmmm


jag renoverar allrummet, allt ska bort!

jag renoverar allrummet, allt ska bort!


en del av trädgården: mot vä ifrån sovrbalkong

en del av trädgården: mot vä ifrån sovrbalkong


kevin i renoveringstagen

kevin i renoveringstagen


Ang husrenovering

Började med renovering av huset redan 1 aug, från början var det inte meningen att det skulle bli en totalrenovering men det kändes rätt ok att ta tag i allt nu på en gång! Eftersom vi kan bo kvar, i vår lilla trea, på Tågaborg medans vi renoverar så är det ju rätt ok! Så renoveringen är Total! se bilder! De flesta bilderna som är här är innan vi började, eftersom kommer jag att fylla på med nya bilder så att du kan följa vad som händer!
Är fullt upp just nu, barnen har börjat skolan och allt är som vanligt igen! Börjar skolan imorgon och gruvar nåt otroligt för det, är väl less på att gå in i nya situationer hela tiden;) Ny kurs och nya klasskamrater än en gång, men...

Mitt första inlägg!


Blev så inspirerad av min kompis Maggan att jag nu måste skapa en egen blogg! Så himla bra idé eftersom man har så många vänner som bor så långt borta och förhoppningsvis så startar dom egna bloggar så att jag kan följa vad som händer dom!

Har nu börjat min individuella kurs och den kommer inte att vara lätt! Måste nu läsa á 30 sidor, minst, om dagen för att kunna klara tentan som är i okt! Hugaligen vad man tar på sig ibland! Därför var jag tvungen att skapa en blogg mitt i läsandet, renovering av hus och samtidigt som man skall vara ett stöd för sina barn i högstadiet! Allt går bara man tänker positiva tankar! Eller hur?

Eftersom det här är mitt första inlägg och jag har en hel del annat att göra så återkommer jag för att skriva mer om renovering, bilder osv...

kommer snart tillbaka

dagens ordspråk: a loving atmosphere in your home is the foundation for your life

en del av min familj

en del av min familj

Välkommen till min nya blogg!

Jaha, det var här jag skulle skrivit mitt första inlägg! men va fasen: det blev inte så! läs mitt första inlägg istället!

RSS 2.0