Huset

ville visa lite bilder på huset och hur det går i renoveringsarbetet. Sakta men säkert händer det något. Har och renoverar fortfarande en del, källare/mellanvåning/övervåning.
I alla fall så har vi bott här sedan 1 februari, det är inte klart men man kan nog säga att vi är på god väg. Det är ett underbart litet sött hus och vi känner oss rätt nöjda med de val vi gjort.

Trötta grabbar i flytten som skedde i 1 februari, som tur var fick vi mycket hjälp av våra underbara vänner, TACK UNDERBARA VÄNNER! Möra i kroppen man ack så nöjda;)


Det här är numera vårat kök, skafferiet är på väg att fixas. Tog bort köksutgång och byggde ett gammeldags skafferi istället, Härligt!

våra vackra änglar320220-37stjärnan i hallen som visar vart norr är ;)sovrummetbörjar med en bild på hortensian som är så vacker, äääälskar blommor. Har fått ett Magnoliaträd för att plantera i trädgården, det är bara så underbart vackert att man bara vill lägga sig under trädet och bara vara där. Glädjen att få trädet kan beskrivas med barndomsjular: man vaknar upp med ett hjärta som spritter omkring, får ståpäls var femte minut och går omkring med ett urfånigt leende. Tänk hur jag skall se ut varje vår... Tänk att det finns något som kan ta fram dessa känslor igen... Hmmm, tror jag börjar bli gammal nu, ni får ha överseende med mig;)

Våra vackra änglar står i mat/allrummet numera. Stjärnan på hallgolvet hade jag drömt om länge, dessutom har vi golvvärme.A tt kunna se vart norr och släkten är samtidigt som det värmer fossingarna är ju helt fantastiskt;). Fortsätter att visa hålet där dörrarna ut mot trädgården, i allrummet, skall vara. Avslutar med lite bilder på renovering av övervåningen, vårt sovrum. Kommer att göra en uppdate på färdiga rumsbilder snart;)

320220-55hallen uppe, golvet är bara grundmålat. Skall målas färdigt vitt och trappan ned skall "fräschas" upp lite grann. Vill behålla så mycket som möjligt av den gamla charmen.
älskar lampan vi ärvt efter farfar.....

320220-52320220-53

320220-50
drömt om lampan så länge (dessutom var den på rea;), äntligen min (vår;) 

har många änglar, har fått många av mina fina vänner.....

dekoration på min julklapp från min kära man, så vackert tycker jag




fyndade en vacker kudde på hemtexrean, vill ha fler.....




måste bara lägga till en bild på lökar i vår trädgård, har lökar överallt ;) image58

Härligt, våren är äntligen här. Försöker att skynda på här inne för nästa projekt är att fixa till det ute och där är det mycket att göra ;) Återkommer snart med nya bilder.

kram på Er alla


vinn ett presentkort

du som är intresserad av inredning måste bara titta in på magdalenashem, helt underbar! Dessutom kan du nu vinna 5000 kr på Hans Mikaels t o m 26 april.

image45
(bild från magdalenashem)


http://magdalenashem.blogspot.com/2008/03/vinn-presentkort-p-5000-kronor.html

RSS 2.0