hej igen alla vänner

har inte försvunnit men tagit en paus ifrån bloggarnas värld! Blev allt för mycket med det ena och det andra så tiden bara INTE fanns där! Började dessutom tro på dåliga omen!

Flyttade in i huset 1 februari fastän det inte var riktigt klart men va fasiken, småsaker fixar man ju lätt med tiden.
Privilegiet att kunna bo någonanstans när man renoverar hus kändes också vara på sin gräns, jag menar, vi började i augusti med renoveringen och sköt hela tiden upp inflyttningen! Halloooo, norrläning som man är, så bortskämd kan man inte vara! *skratt* Nu så här i efterhand så Önskar jag att vi väntat ett tag till!

Problemen hopade sig över oss, av någon väldigt odefinierad anledning!
Bredband som levererar telefon, data, tv till oss saknade tekniker (de verkade dyka upp sådär varannan vecka;)Golvärmen, vattenburen, skulle stå för den mesta uppvärmningen och den var tyvärr inte instalerad!Var röris och teknikern i maskopi med varandra, eller?;)Mycket förvirrande!
En del av våra fönster ifrån 20-talet var trasiga och draget var lite to much! Altandörren i "allrummet" inte klar, stort hål i väggen! Skönt med frisk luft *haha*! Nog för att man är norrlänning och van med kyla men vadå? Där stod vi i huset som var 13 grader "varmt", 7 grader i källaren och undrade vad som hade hänt! Snart skulle huset dessutom fyllas upp med norrländska släktingar eftersom vi dessutom skulle fira Dans 40-års dag! 
Så, vi tog på oss hårdhandskarna, understället (långkalsingar och undertröja för de som inte vet), lager på lager som gick att skala av under arbetstimmarna. Jag gick  och sov med mössan på mig inomhus ;)

Gästerna kom och det blev lite varmare och vi hade en underbar helg med mycket skratt! Var lite orolig över att festen skulle urarta med allt dåligt omen men den blev helt underbar! Vi firade den på Härliga mitt i stan och vi hade skitkul ända till 03.30 då den indiske städaren körde ut oss! Det var i och för sig inte så farligt eftersom att slippa städa dagen efter var så mycket mer värdefullt för oss!;)
Tre dagar efter Dans underbara födelsedagsfest vaknade jag med en ny röst, hes och sexig,men det varade inte så länge tyvärr för under em var den helt borta. Eftersom dök feber, bihålevärk, kroppsvärk upp och jag frös så in i norden! Min underbara Svärmor dök upp som en räddande ängel och sa: Inte kan ni bo så här, ni får komma över till mig ett tag. Så, vi tog vårt pick och pack, flyttade in en vecka i svärmors tvåa. Trångt? nejdå, underbart varmt! I hela fem veckor var jag dundersjuk och de andra i familjen drabbades också. Min kandidatuppsats kom på efterkälken plus annat som skall göras men nu är jag äntligen på "banan" igen. Undrar idag om det var ett dåligt omen eller: efter något riktigt dåligt kommer något riktigt bra?

Vad tror Ni?

kram till er alla

RSS 2.0