äntligen hos syster yster

och här donas och grejas det! Petra, lillasyster, har blivit med radhus och hon renoverar, pysslar med lite hjälp av Dan.
Igår var det -14 grader och jag trodde att jag skulle få frostskador och biverkningar av frossan. Mycket riktigt, hade jag inte fått en extra läpp runt munnen! Det gör riktigt ont idag och känns lite märkligt, det var ju när man var liten som man hade såna här besvär. Idag blir det dubbla arméns cerat;)
Idag har jag bestämt att fika på Sebastians (urmysigt fik) med Inger, skall bli så mysigt.
Här i Sollefteå är det underbart vackert med all snö och luften känns så där klar och frisk som den bara kan göra i norrland. Lägger in lite bilder nästa gång jag bloggar;) Nu ska jag mysa vidare med familjen, ha det bra!

kram

läste på Tessans blogg: Utan en egen vilja att utmana sig själv och sin tillvaro händer ingenting. Du måste vara beredd på att slå sönder alla gamla mönster och bryta gamla vanor, för om du fortsätter att klamra dig fast vid alla som är välbekant och tryggt, kommer du att stå kvar och stampa på samma hopplösa fläck resten av livet.
Ur boken "Hur du motiverar dig själv när allt suger".

överraskad

sitter just nu på Best Western hotel i Sundsvall och njuter av gårdagens upplevelser. Igår firade jag och min man 17-årig bröllopsdag, jag blev "kidnappad" och borförd till Sundsvall. Min käre man hade planerat middag och umgänge med våra underbara vänner, Pernilla och Magnus. Han hade lyckats utomordentligt med sin lilla överraskning, alla i familjen var invigda i planerna och höll god min. Tyvärr, så blev Pernilla sjuk och vi fick ställa in fördrink och middag tillsammans men vi, jag och min man, fick en underbar kväll på restaurangen Invito. Vi åt gott, drack gott och blev suveränt serverad av en trevlig tjej på restaurangen. Det var nästan så att jag grät en liten skvätt av min mans omtänksamhet och kärleksfulla handling. 

kram på Er Alla

  

god jul och gott nytt år

december månad har varit hektisk. Har aldrig varit med om så många möten, fester och fått så många fina julklappar.

I Lördags var vi i Ängelholm på invigning av Ankis nya restaurang, Format, och det var verkligen urmysigt. Ingen kan som Anki fixa och göra mysigt, restaurangen är liten men jättefin. Anki har förändrat den fina lokalen med lite andra stolar osv så bilderna stämmer inte riktigt överens idag. 
Kocken, som bara är 18 år, hade tillagat en massa smått och gott, ja, Anki hade väl sina fingrar med i spelet också.
 Jag som inte är så förtjust i socker men dock i kaffe fick smaka på en Canadianlatte. Urgott, kan rekommenderas så här i vintertid och faktiskt var den inte söt fastän den var smaksatt med lönnsirap.
Lycka till Anki, vi kommer att göra många besök hos dig.

juleljus i julehus

god jul kramar till Er alla och Ett riktigt Gott nytt År

(tar en liten paus ifrån bloggandet nu och åker till norrland;)


längtar efter Ångermanlands stora skogar och myckna snö

 (bild hämtad på nätet) så vackert kan det vara en fin vinterdag! underbart eller hur? Vi har bestämt oss för att åka upp till vårt kära Ångermanland för att fira jul och då börjar man ju genast längta. Snö, snö, snö. Saknaden av pulkarace, varm choklad i en snödriva, solglitter, tystnaden, knarret, snödoften, snöänglarna och slalomåkning kan bli allt för stora ibland. Visst är vintern i Helsingborg vacker också (bild hämtad på nätet) men snön ligger aldrig kvar så länge! Snart kan vi börja sjunga:

Hej mitt vinterland nu är jag här
Och vinter håll i dig
Nu blinkar stugans ljus mot mig
I mitt vita vinterland


juleljus i julehus

julen är så mysig

och ibland önskar jag att den var två månader istället för en månad. Vore inte det underbart. Första baket av pepparkakor är redan slut, pojkarna med vänner älskar pepparkakor. I år blev de precis som mormors pepparkakor brukar se vara, tunna, fina och goda i smaken.
Förra helgen hade vi en liten första advent middag med några av våra goda vänner, vi började med att bjuda på cacaoglögg (urgod), färska dadlar inlindade i prosciutto och vattenkastanjer inlindade i bacon. Skulle också bjuda på pepparkakor med mögelostcreme men eftersom kakorna redan var slut så...hade bakat 300 st! Det doftade cacao och jul i huset och vi fortsatte med att äta mer gott under kvällens gång.

Vi passade även ¨på att spela Den glada Mytomanen i ett antal timmar,

 kan inte förneka att inom oss alla finns en liten mytoman. Den som är bäst på att förvirra, ljuga eller att se cool ut vinner gamet. I reklamen till spelet står det: Ingenting blir någonsin sig likt sedan du bjudit in den Glade Mytomanen i ditt hem! Ingenting...! Det är faktiskt sant, för det första börjar man ångra sitt val av vänner, två av våra vänner är försäljare. Behöver jag säga mera. Dessutom var vännen kocken väldigt bra på spelet vilket får mig att tvivla på restaurangbranschen också;) I alla fall, det är ett urkul spel och jag kan varmt rekommendera det fastän mina medspelare håller på att skratta ihjäl sig när jag kommer med mina fantasifulla eleganta inlägg. Förstår faktiskt inte varför, får nog spela Så det kan låta nästa gång. Then am the leader of the....

ha en fin andra advent, njut av allt det vackra och stämningsfulla

juleljus i julehus


RSS 2.0