Sommar, sommar, sommar

åh, så härligt med sol, värme och gröööönt! Tar en liten paus ifrån trädgårdsgörat för att föra in lite bilder på huset med mera. Verkar inte fungera att infoga bilder idag, går lite trögt, så det kanske inte blir några;?

Är så glad för jag har besök av Daniel och en kompis till honom, de arbetar med Vårruset  och åker omkring i kära Sverige. De gör reklam för sojaproduker och delar ut lite olika attiraljer till de som deltar i loppet, tydligen mer kvinnor i min ålder än i deras;) som deltar. Daniles kompis som vanligtvis bor i Åre tycker det är helt fantastiskt med väderomväxlingar. I början av veckan åkte han skidor och i slutet av den var han här på beachen för att sola, bada och dricka piná colada. De enda de, han och Danne, behövde göra var först att investera shorts/badbyxor på väla (stort köpcentra med över 800 butiker;).

Nej, nu måste jag ut i solen och trädgården igen. Det går inte att ladda ned några bilder idag, f-benade bredband, så jag återkommer en annan dag;)

puss och kram i ljumsken

Hinner inte skriva längre

så mycket som jag vill men nån gång ska jag väl kunna prestera nått! Försöker snabbt få in något innan jag skall iväg och arbeta, har så mycket med kandidatskrivningen nu så TIDEN bara rinner iväg. Fattar ingenting, varför måste det gå så fort just nu!?

Håller även på med olika projekt i huset: målar möbler (chabby shic/vitt), jäktar sedan ut i trädgården där jag just nu tillbringar all tid (min terapi). Dan är lite rädd att det slutar med att vi har allt i vitt men jag lovar det är bara några enstaka möbler som jag vill göra om;) Har varit i förråddet och rotat och fick en liten nostalgitripp, tänk så många möbler jag fått av nära och kära. En Emma som jag fått av mormor 1980, en hylla som Peter gjorde till mig på slöjdlektionen 1970 nån gång, ett litet bord som farfar gjorde till mig 1984. Emman har vi redan klätt om i romantiskt blommigt tyg (Dan och jag *stolt*), hyllan och bordet blir nu chabby shick/vitt. Sedan skall de stå framme och glänsa. Tänk va jag är glad att jag har dessa saker och att jag släpat med mig dem i alla flyttar.

Nej nu måste jag skynda mig att äta något så att jag orkar ta itu med analys av teorier....

kram på er alla, kompletterar med en bild från trädgårn
                                                                       tulpanerna är spridda över hela trädgården i olika modejanger och färger


RSS 2.0