god jul kära vänner

Igår så bjöd vi in vår kära vän Mats att tillbringa kvällen innan jul med oss. Vi griljerade skinkan, gjorde godis och bakade helt underbara cupcakes (som Mats med glädje fick hjälpa till att göra)!
Jag hade förberett kvällen med mat och smått/gott så vi mumsade gott hela kvällen. Sillen jag gjorde i år var helt underbar, gjorde även chilisill (eftersom jag älskar chili) som efter mångt och mycken tid blev urgod!
Så vi startade med att äta sill (citron/lök/senap/chili), snaps och lita öl. Efter det så åt vi ostpaj, sallad och lita vin. Efter det blev det lite tillverkning av tryfflar, det var väldigt kladdigt kan jag säga men förhoppningsvis är dom jättegoda idag ;) Som avslutning av denna mysiga kväll käkade vi focaccia som vi doppade i fin olivolja + flingsalt, parmaknyten (creme cheese + hackade oliver/soltorkade tomater), fikon fyllda med grönmögelost inlandat i bacon (stekt i ugn en liten stund) plus lita öl till.  Griljerade efter det skinkan och sen avslutade vi med de otroligt goda cupcakesen som vi hade dekorerat med silverkulor!
Har nu bestämt att det är så man skall tillbringa kvällen innan jul, i goda vänners lag med en massa gott mums ;)
Allt var klart redan vid 22.30, kvällen var trivsam och glad. Somnade och vaknade med ett leende .... (låg dessutom en morgonklapp i min säng, så...) *fniss, fniss* kommer aldrig att bli vuxen när det gäller julklappar!

Nu skall vi äta julfrukost och sen gå en promenad till Mariakyrkan för att tända ljus...


juleljus i julehus/ kärleksfulla kramar till Er alla 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du min äldsta kära vän, du kan verkligen förmedla känslan av trivsam, mysig samvaro. Kan riktigt "ta" på stämningen i det du skriver. Det känns som vi, fastän vi inte umgåtts på så många år, har många gemensamma nämnare...Livet i allmänhet, människor och relationer i synnerhet. Jag önskar dej och dina kära allt gott. Snälla, hälsa mor & mormor, jag tänker på dem!

2007-12-25 @ 18:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0