nostalgi

Min fina barndomskompis Maggan inspirerade mig till en liten 70-tals tripp! Jag hade så många tokroliga stunder med henne och det kan ge mig myskänslor än idag! Även om det var rätt tufft ibland så var det såna stunder som gjorde att man stretade på. T ex när jag och Gegge oskyldigt tog mopparna upp till affärn och mötte Modern på vägen... och äntligen kunde vi se färg i Tv!

Julkalendrar man minns: Teskedsgumman & Julstrul med Staffan och Bengt & Fem myror är fler än fyra elefanter (Ellen, Vera & Cecilia). Kommer ni ihåg: nu står Ellen till vänster om Vera som står till höger om Cecilia


Min älskade lillasyster Petra kom med storken


Ingemar Stenmark vinner junior-WM


GB får äntligen fram V5 , Flirt, Punschpuck och framförallt PIGGELIN


Björn Borg vinner Davis Cup

Ulrica Knape vinner OS


Firade min 12-årsdag i Rosa hatt, festen hade vi hos farmor Anna! Gegge, Rakel, Kent, Micke, Gunilla, Carola, Peter, Petra, Sussanne var där! Vi drack saft, åt bulla och tårta. Schejkade loss ordentligt till ABBA! Året innan hade ABBA vunnit schlagerfestivalen med Waterloo


Norrmalmstorgdramat, vem glömmer det!


Bay City Rollers, All of Me Loves All of You


Min häst bara bäst ;)


Blev förälskad och tappade oskulden


Var tvungen att se alla barnprogram med Pepa och Peter:
HAJK , Paddington- Den lilla björnen, Pellepennan och suddagumman,
Boktipset, Clownen Manne, Barbapappa, Fem myror... Beppes godnattstund: Fäääärdig! Vad hette hon: gudrun el....Trazan och Banarne, Proffessor Baltazar, Dr. Snuggles, Kapten Zoom
Drutten &Gena


Kungen gifter sig med Sylvia och året därpå har vi en prinsessa som heter Victoria


Rockade loss till Kizz på Stockholm Stadion


Fick vara med i hemliga klubben (vad den nu hette) som Gegge och Gunilla startat


Saturday Night Fever har premiär


Fick min Puch


Ted Gärdestad, min favvo, vinner med Satelit


När vi växte upp lekte livet

Vi var evighetens barn

Det var helt självklart att vår framtid skulle bli oförbrukat fri

Somrar svepte fram  jorden värmde våra fötter där vi sprang,

rågen gungade och gräset växte grönt

Hela livet var så skönt

(himlen är oskyldigt blå, ted gärdestad)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Gud så mycket vi har gjort under uppväxten! Både bra och mindre bra saker...Det var många spännande upptåg. Tänk när jag fick med mej hundvalpen, Ludde, från din farmor. Det är kanske till dej jag ska åka till våren och "terapi-gräva" i din rabatt?! Jag kan verkligen längta efter att träffa dej! Kram så länge!!

2007-12-07 @ 16:44:22
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: nettan

jamen herregud, Ludde, det hade jag glömt *skratt* Helt otroligt va mycket kul vi hade, vilka upptåg! Du är välkommen att "terapi-gräva" hos mig till våren, längtar också efter att träffas!

2007-12-13 @ 09:22:54
Postat av: Lena

DINA fester kommer jag ju inte ihåg då :P hmm va kan de bero på *fniss* Men allt det där andra. Våran skola stod helt utan lektioner då Stenmark åkte. Alla var i gympasalen/aulan och kollade på TV. De va tider de.

2007-12-20 @ 20:46:45
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Carina Bergman

Hej Nettan!

Var lite osäker på att det verkligen var du först, men sen insåg jag att visst är det Jeanette. Har just läst din nostalgiblogg. Det är riktigt kul läsning, må jag säga.



Nu så här känner man lite att saknaden efter hembyn finns och på nåt vis blir den större ju äldre man blir.



I alla fall så får du ha de så bra Jeanette. Jag lär säkert gå in och kolla fler gånger på din blogg.



Hälsningar och kram på dig!

Carina

2008-11-12 @ 20:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0