oj va länge sedan

jag skrev något...sorry men det har varit lite för mycket nu!

I förra veckan åkte vi upp till Stockholm för att delta i Daniels medaljutdelning. Han har äntligen kommit hem från Afghanistan och kommer troligtvis att vara hemma ett "tag"!? Man vet aldrig vad de unga får för sig! I alla fall såg han väldigt nöjd ut, vältränad, frisk, glad och hans småbröder var överförtjusta i att få vara med storebror. De fick äran att följa med honom att lämna in saker (div skor/lakan/kläder) till förrådet och städa undan på luckan ;) Dessutom fick de och vi träffa hans jättetrevliga kompisar som han nu delat "barack" med i 7 månader. Baracken var väl ungefär 10 kvm så ni kan förstå att de nu har separationsångest! I alla fall var det en tung sten som föll från mitt hjärta att äntligen se min son på hemmaplan!
I samband med att vi åkte upp passade vi på att få lite input hos Madde och Ricco på Adelsö. Helt underbart, de bor så vackert! Vi babblade på/åt god mat/drack rödvin/bastade/njöt av utsikten från deras vackra köksfönster osv...synd bara att tiden går så fort när man har det underbart trevligt!
Tillbaka i verkligheten igen: renovering av hus, läsa trevliga engelska böcker, läxläsning med barnen. Ser verkligen framemot en trevlig och skön jul med många mystillfällen!

var rädda om Er alla/hörs snart igen

Ps: kommer strax bilder på husrenoveringen igen ;)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Va roligt att du hade en blogg "gömd" nånstans :)
Det är så roligt att hänga med i nåns liv såhär, du känns inte lika långt borta då. Jag hoppas att vi får möjlighet/tid att träffas nångång igen. Har du tänkt på att vi snart firar 30-årsjubileum sen vi gick ut 9:an??? Det är ju inte klokt...
Kramar till dig!!

2007-11-13 @ 08:20:07
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: nettan

Hej vännen! haha, jag blev så inspirerad av dig så jag gjorde den här bloggen istället! Dessutom var det några gamla slåkompisar som hittade mig här så...Precis vad jag säger till kompisarna här: det är som att gå hem och fika hos varandra (nästan;)! Jag hoppas också att vi kan träffas, 30 år=herregud när hände det? Kom du ihåg att vi lovade de andra att vi skulle dra ihop nästa träff!?
många varma kramar
pst: det är så roligt att läsa din blogg, är inne nästan varje dag ;)

2007-11-14 @ 08:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0