Pane, amore e fantasia... l'arte della semplicitá

som betyder: bröd, kärlek, fantasi ...enkelhetens konst!

Vi hade, Dan och jag, en underbar helg med besök på Casa Nostra, en helt underbar restaurang med italiensk mat! Dessa italienare, de kan skapa de ;) Alla (nästan) Innebandyföräldrar, helgo grupp, i alla fall 13 av oss gick dit och njöt. Jag och min namne åt fisk nånting... , Dan käkade oxfilé nånting...
På bordet stod det fyra fina flaskor olivolja, två olika sorter bl a Olio extre vergine. Man fick ta lite av oljan plus lite salt och doppa brödet som den ursöta tjejen serverade oss. Jag tror faktiskt de var tre stycken som serverade oss! varav en var kille men jag kan inte svära på det eftersom jag var berusad av alla upplevelser (vinet slog till lite senare)! Bara det var mysigt, med oljan och brödet alltså! 
Några började med antipasti (förrätt) sedan gick vi vidare till varmrätt. Vi avslutade med dolci e Liquori  (efterrätt)  Fy farao, jag måste absolut gå en italiens språkkurs! Bara att uttala orden blir man ju hungrig: 
Peperoncini, Risotto con salsiccia, Limoncello (det ska jag göra till Jul) citronlikör för damer ;)
gjord på 95%,  sprit, hehe, å en jäkla massa citroner + ett paket socker ;)
Carpaccio di bresaola (rått tunt skivat oxkött, parmesan och rucola), alltså bara så gott så man bara dööör!
Caciocavallo (getost rätt och slätt) som på engelska översätts till Cheese on horseback!  Vem fasiken vill beställa Cheese on horseback, tacka vet jag italienska!
Jag hoppas att det vattnar sig i munnen på er nu för det gör det för mig. Jag kommer deffinitivt att laga massor av italiensk mat, det är så underbart att stå i köket o säga: räck mig peperoncini amore;) Dan får baka  Focaccia, pannkaka och focaccia är hans specialiteer, så Amore blir det deffinitivt i helgen.
Dessutom som grädde på pannkakan slår man till med ett gott rött itialienskt vin såsom Melini La Selvanella Chianti Classico Riserva (vacker va;) Jag är nu helt lost, lost in itialianworld!
Återkommer en annan dag när jag ser lite nyktrare på tillvaron, kanske är det nerverna som spökar nu igen eftersom det snart är tenta.. åter till psykologin...

kram på er alla vänner





idealet för vår drömpartner ser olika ut i landet.
Den viktigaste egenskapen är förmågan att få den andre att
skratta. De enda som tycker annorlunda är män i Norrbotten.
För dem är det viktigare att partnern städar och diskar efter sig.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Är det nån som skulle kunna få mej "Italien-frälst", så är det nog du. Komma hem, vara hungrig och sugen på social samvaro med kära vänner...Åhh, va ditt inlägg blev frestande! Lite sensuellt på nåt vis, eller har jag helt fel??
Kram!

2007-11-22 @ 17:03:11
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0