älskar att laga mat

så vi brukar ha italienska/arabiska/norrländska mm matveckan för att det skall bli lite roligare att laga till maten. Den här veckan har det varit Tinas kök som inspirerat till matlagning, så det kanske är skånska matveckan då ,eller? I alla fall så gjorde jag Järpar med kål i Måndags och det var helt otroligt gott, så därför måste jag bara få delge receptet till Er andra! Jag bara älskar kål, det är bara synd att lilla magen ibland kan få ett eget liv om man ätit för mycket av det, så, ta´t lite lugnt med det. Tänk på era medmänniskor ;)
Kolla in sidan, Timjanjärpar med sommarvitkål och äpple aftonbladet.se/matvin/mat-tina/tinasrecept/article564357.ab . Supergott!  Där finns även en hel del andra recept som man kan inspireras av, ikväll skall vi pröva Spätta med räkor och parmesantäcke.
Jag ändrade lite i receptet: istället för att hälla kålen tillsammans med järparna slog jag på c:a 1/2 dl vatten, 1/2 köttfärsbuljong, 1-2 dl grädde. Kålen tog jag på sidan om eftersom jag vet att barnen inte är så förtjusta i kål ;) Järparna däremot blev populära! Jag och Dan tyckte om hela receptet.
Lite kul sätt att komma ifrån sina gamla vanor när man lagar mat, dessutom blir det mycket roligare med nya smaksensationer ;) Pröva, jag lovar att det är god vardagsmat. Vad tyckte du? Har du något favvo-recept som du vill dela med dig till mig?
Nej, nu måste jag sätta mig och läsa lite engelska godbitar igen, snart tenta igen!

hej, svejs
leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0