julen är så mysig

och ibland önskar jag att den var två månader istället för en månad. Vore inte det underbart. Första baket av pepparkakor är redan slut, pojkarna med vänner älskar pepparkakor. I år blev de precis som mormors pepparkakor brukar se vara, tunna, fina och goda i smaken.
Förra helgen hade vi en liten första advent middag med några av våra goda vänner, vi började med att bjuda på cacaoglögg (urgod), färska dadlar inlindade i prosciutto och vattenkastanjer inlindade i bacon. Skulle också bjuda på pepparkakor med mögelostcreme men eftersom kakorna redan var slut så...hade bakat 300 st! Det doftade cacao och jul i huset och vi fortsatte med att äta mer gott under kvällens gång.

Vi passade även ¨på att spela Den glada Mytomanen i ett antal timmar,

 kan inte förneka att inom oss alla finns en liten mytoman. Den som är bäst på att förvirra, ljuga eller att se cool ut vinner gamet. I reklamen till spelet står det: Ingenting blir någonsin sig likt sedan du bjudit in den Glade Mytomanen i ditt hem! Ingenting...! Det är faktiskt sant, för det första börjar man ångra sitt val av vänner, två av våra vänner är försäljare. Behöver jag säga mera. Dessutom var vännen kocken väldigt bra på spelet vilket får mig att tvivla på restaurangbranschen också;) I alla fall, det är ett urkul spel och jag kan varmt rekommendera det fastän mina medspelare håller på att skratta ihjäl sig när jag kommer med mina fantasifulla eleganta inlägg. Förstår faktiskt inte varför, får nog spela Så det kan låta nästa gång. Then am the leader of the....

ha en fin andra advent, njut av allt det vackra och stämningsfulla

juleljus i julehus


Kommentarer
Postat av: Ann-Kristine

Inte visste jag att du var speltokig!



Kram A-K

2008-12-08 @ 04:08:40
URL: http://banditstigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0