längtar efter Ångermanlands stora skogar och myckna snö

 (bild hämtad på nätet) så vackert kan det vara en fin vinterdag! underbart eller hur? Vi har bestämt oss för att åka upp till vårt kära Ångermanland för att fira jul och då börjar man ju genast längta. Snö, snö, snö. Saknaden av pulkarace, varm choklad i en snödriva, solglitter, tystnaden, knarret, snödoften, snöänglarna och slalomåkning kan bli allt för stora ibland. Visst är vintern i Helsingborg vacker också (bild hämtad på nätet) men snön ligger aldrig kvar så länge! Snart kan vi börja sjunga:

Hej mitt vinterland nu är jag här
Och vinter håll i dig
Nu blinkar stugans ljus mot mig
I mitt vita vinterland


juleljus i julehus

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristine

Det är så vackert att man blir tårögd, vårt vackra Ångermanland. Hoppas verkligen att ni får en trevlig och mysig jul, med allt vad det innebär.



Man är bara lite avundsjuk, vi ska ner till Florida över jul så man får väl stå ut att fira julen utan snö!



Kram A-K

2008-12-08 @ 19:53:50
URL: http://banditstigen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Mm, nog är det vackert alltid. Både i mina gamla hemtrakter och här i Jämtland. Vi är ju grannar liksom:). Hur som, hör gärna av dig om du har tid i jul. Om inte du kan svänga hit så "svänger" jag gärna mot Sollefteå. Det blir så sällan...Det vore verkligen jätteskoj! Kram så länge!!

2008-12-09 @ 09:45:20
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: nettan

ja, visst är det vackert;) Jul i Florida är väl inte fel det heller, eller, Anki. Ska göra en snöängel till Dig!

Hör av mig när vi kommer upp Maggan, det ska bli jättekul att träffas. Julkramar till Er båda

2008-12-12 @ 17:22:20
Postat av: Ann-Kristine

Ja gör en snöängel åt mig, så ska jag dricka en paraply drink åt dig, eller något annat gott.



Jul kram



Ann-Kristine

2008-12-15 @ 16:37:38
URL: http://banditstigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0