hej igen;)

det är inte allt för ofta jag är ute på nätet nuförtiden men dels beror det på min älskade son, eftersom han och jag delar dator ett tag, använder den jämt men det är även på grund av att jag helt enkelt inte hinner! Jag skulle behöva 8 h till! I alla fall så har det hänt massor i oktober, naturligtvis;) Blev uppringd och erbjuden en tjänst på en förskola som i förra veckan firade 1-års jubileum! Ja, det är helt sant, jag gamla människa ville någon ha! Just precis när jag börjat inse och förstå att jag tagit tag i mina drömmar alldeles för sent och inte kunde jämföras med de 20-åringar som spritter omkring och norpar alla tjänster. 600-1000 sökande (som minst), nyss nyutslagna oskuldsfulla rosor som söker som beteendevetare, socionomer, personalvetare å fan å hans moster! Vem i hela friden kan tävla mot sånt? Men så ringde det och jag bet ihop och sa: kan jag få återkomma, skall tänka över det en stund! Sen så kände jag mig som en oskuldsfull ros som spritter omkring ända tills jag hade jobbat i en vecka, då kände jag mig som en åttioårig ros som gjort det alldeles för många gånger!
Igår morse tyckte jag mig skönja jeanette i spegeln igen och att "det kanske inte var så stora påsar runt ögonen" som jag tyckte i förra veckan. Jag hade i princip börjat spara för ansiktslyft! och tänkte att jag kunde förstå varför man gör töcke tok!  Nu har jag landat, skönt, och det är underbart att arbeta med barn och få så mycket kärlek. Vi arbetar med Montessori och Reggio Emilia pedagogik vilket jag har läst mycket och tycker mycket om. 
Eftersom det var jubileum förra veckan var hela personalen bjuden på fest, så på Onsdagen fick vi laga mat på Lagmarks(lagmarks.se) i Helsingborg. Helt otroligt, det är min favoritrestaurang näst efter Bonasera Bonasera. Där kan man beställa gourmetas: pyttesmå rätter som är inspirerade av smörgåsbord, danskarnas smörrebröd och Spaniens tapas. Man kan välja mellan ca 20 olika gourmetas och dessutom kan man avsluta med en helt underbar dessert. Deras Crème brûlée är BARA helt underbart god och smälter i munnen eller så kan du beställa vitchokladpannacotta med hallonsås. Naturligvis finns det flera desserter men skall jag nämna dom blir ni allt för trött. Allt är underbart gott! Dessutom har de ett vinotek, skitsmart, där man kan välja på 40 olika viner från de bästa vingårdarna i världen! Förstår ni! å sen har de ost....

I alla fall så fick vi göra 14 smårätter, gourmetas, och en förrätt och en efterrätt och då var jag in heaven! Dessutom fick man dricka hur mycket vin,öl man ville när man tillagade alla dessa smårätter. Eftersom klockan var sju och alla var väldigt hungriga så blev det lite för mycket innanför västen för vissa. Men vad gör väl det, kvällen var otroligt lyckad och det enda som hände var att vissa blev väldigt glada och vissa blev väldigt trötta;).  Maten var helt underbar god, bland annat så gjorde vi: Salami med tillbehör, Kycklingspett, Fläskfiléspett, Sparrisknyte (sparris & skinka), Kalvcarpaccio, Melon & spickeskinka, Mini-Croissant med ost & kokt skinka, Rensteksrulle, Räkröra på baguette, Lax med pepparot, Kräftröra, Taleggio, Potatissallad , Quinoasallad à la Lagmark . Jag och Isabell fick göra kyckling med chilisås och quinoasallad, väldigt lyckad måste jag få påpeka;) Vi blev även bjudna på en spansk variant av något som han jämförde med surströmming. En liten sill upplagd på grovt bröd som var som gjord för en norrlänning;) Urgott, alltså! Så helt underbart att få göra något sånt kul, varför gifte jag mig inte med en kock?! Jag är helt matgalen och lyckan är gjord när det bara finns helt underbara råvaror.
Sedan i Fredags var vi på 80-tals fest på Sundspärlan med ett glatt gäng vänner, gångavstånd från där vi bor, och där var Sandelin och Ekman! Så kul och såna minnen som poppade upp, jag glömmer aldrig Freestyle i Kramfors! Den här kvällen sjöng de Fantasi å lyfte taket  och när vi vrålade Ögon som glittrar, då, blev jag nykär i min man igen (kocken glömd;). Urtrevlig kväll med gäster som var på G;)
Nästa helg skall jag och några vänninor gå på Hjalmars kök och äta, spännande eftersom jag aldrig varit där, rapporten kommer om allt vi såg och åt;)

ha det så bra alla kära vänner


Kommentarer
Postat av: Lena

Välkommen tillbaka. Trodde du glömt bort det där med datorer :P. Men konstigt att du har påsar under ögonen blink Vad härligt att du är ute på banan och jobbar och fått ett jobb som du verka trivas med oxå. Men det är självklart dom vill ha dom som är LITE äldre än 20 och har allt det där med barn överstökat. Dum är dom ju annars.

Kram på dig.

2008-11-04 @ 19:57:27
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Maggan

Va härligt att se några rader på din blogg igen! Vet ju hur det är när man har mycket om sig. Sitter faktiskt på jobbet och skriver...tar mig lite tid innan lektionerna börjar. Bra att du antog utmaningen, jag är urkass på sånt numera. Jag håller med dig om att det är roligt att läsa lite "nya" saker om människor. Grattis åxå till arbete!! Såklart att dom vill ha oss, det är ju vi som sitter på erfarenheten. Eller hur? Ha det gott min vän! Kramar i massor!!!!!!!!

2008-11-06 @ 08:17:28
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Syster yster

:( VARFÖR SKREV DU INTE OM ATT JAG OCH SONEN VARIT PÅ BESÖK DÅ....grrrrrrrrrrrrrrrrrr hihihihihih



Love you

2008-11-06 @ 16:51:25
Postat av: nettan

tack, lena;)

härligt att höra ifrån dig maggan, utmaningar är kul när man själv får välja och bestämma när de skall göras ;)

förlåt, syrran...skall genast uppdatera sidan med lite om det också;)

2008-11-06 @ 21:29:52
Postat av: eva

hallo tänk jag hittade din blogg kul

2008-11-10 @ 18:29:00
Postat av: nettan

hej va kul att du hittade hit eva...var så kul att vi äntligen kom till skott å träffades;)

kram på dig

2008-11-14 @ 17:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0