Utkast: Några av ...

äpplen, äpplen överallt 2008Några av mina underbara äppelträd. Hösten är här med sina härliga färger, underbar luft och allt att skörda! Trädgården ger mig en "kick" och är en teurapetisk upplevelse, tackar träden, blommorna osv för allt de ger mig och i min tur försöker jag att ta hand om dem på det bästa sätt jag kan! Har så mycket äpplen som jag skall plocka; gör äppeldricka, äppelpaj och äter dem som de är. Pysslar på med saft, vinäger och olika inläggningar, har gjort äppeldricka, rödvinbärssaft, rabarber-björnbärssaft, körsbärssylt/marmelad,
rabarbermarmelad, torkat lavender och skall snart börja skörda jordärtskockorna. Helt underbart att hålla på med, tänk om jag kunde jobba med detta istället. Ja, fy farao va mycket drömmar man har! Helst skulle jag vilja ha en liten gårdsbutik med olika delikatesser ifrån trädgården samtidigt som jag har två fåtöljer (ni vet såna där underbara engelska djuuupa) i trädgårdshuset där jag kunde sitta och filosofera med människor. Jaha, man får väl se...;)

doft, doft, doftHar otroligt mååånga doftrosor, engelska, gamla svenska sorter och några som jag inte kunnat luska ut vad de är. Har gjort en lite rosenberså där jag skall ha en sirlig trädgårdsmöbel, letar efter möbel, som man kan sitta och dricka lite vin å äta lite goa ostar. Vill ha flera små rum i trädgården som kan utnyttjas till olika måbrastunder. 
Söker efter mitt drömjobb och känner att det är viktigt att finna saker som gör att man mår bra. Eftersom, nästan, alla mina vänner arbetar dagtid och jag går här och drar är trädgården en av mina skönaste ställen just nu.  Att få kraft ifrån naturen är helt underbart, därför avslutar jag med En gryningshälsning.

Tag väl vara på den dag som är! Denna dag är livet, själva livets essens. I dess lätta förlopp rymmes alla verkligheter och alla skiftningar i din tillvaro: växandets njutning, handlingens ära och skönhetens glans.

Gårdagen är blott en dröm och morgondagen är blott en vision. Men en väl använd dag förvandlar varje gårdag till en lycklig dröm och varje morgondag till en vision av hopp. Tag därför väl vara på den dag som är (från sanskrit)

kram på Er alla, ha en underbar dag

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristine

Låter gott med äpplen på alla de vis, här har inte hösten riktigt kommit men vi fick känna på Ike´s blåst idag. Några takplattor har farit och en bräda gaveln åkte sin kos, plus att krukan som min blomma stod i på bron är borta men blomman hittade jag. Och vår flagga satt fast i en taggig buske men annars var den hel, så det var bara att sätta tillbaka den. Så ha det bra. Kram A-K

2008-09-15 @ 02:29:01
URL: http://banditstigen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Vilka härliga bilder och vilka visioner du har!!

Utan drömmar blir livet tråkigt och jag tror helt bestämt att det vägen mot att "saker och ting blir som vi vill". Målbilder!

Jag tänker varje gång jag läser din blogg att jag så gärna skulle vilja ses. Försöker fundera hit och dit hur vi skulle få till det hela. Egentligen är det väl bara att bestämma sig, men det är ju det är kruxet många gånger...

Kramar till dig!!

2008-09-15 @ 10:35:30
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: nettan

Anki: så kul att du har en blogg. Ser verkligen framemot att följa allt som händer dig. kramar i massor

2008-09-17 @ 11:54:48
Postat av: nettan

Maggan: tack för alla dina fina ord hjärta Visioner/drömmar är många, jag tror du pratade om din "ryggsäck" i din blogg för länge sedan. Känner verkligen igen den metaforen. Försöker att utvecklas efter "den" och bygga vidare på mina, otroligt många, sakerjagskaförsöka.. innan... Om jag någon gång tvivlar, läser jag din blogg å tänker: okej, på med "handskarna" igen:)

varma kramar

2008-09-17 @ 12:05:04
Postat av: nettan

maggan: glömde! vore urhärligt att kunna träffas, om du klurar å så klurar jag så kanske...

kramis

2008-09-18 @ 18:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0