älskar att texta

och har gått olika kurser genom åren, vanlig "ica-reklam" text och lite kalligrafi men är nog mest självlärd. Gjorde ett tag släkttavlor och småtavlor med olika citat på men det rann ut i sanden. Trodde väl inte riktigt på mig själv eftersom jag inte hade någon utbildning i kaligrafi. Att få lära mig grunderna ordentligt i kalligrafi och att få gå en utbildning/kurs kändes viktigt för mig, en Dröm som funnits så länge, men jag har hela tiden skjutit upp det. Nu har jag börjat leta på riktigt, jag skall hitta någon kurs/utbildning och ta mig råd att gå den. Jag älskar att pyssla, texta och göra fina skyltar, skapandet ger mig samma ro som när jag sticker ner handen i jorden för att plantera någon fantastisk blomma. Min väg till att ta tag i drömmen började när jag hittade skarpkalligrafi på nätet. Så underbart, där hittade jag också önsketrädet (se bild tidigare) och en likhet i mina textade citat.
(Kolla in hemsidan, den är helt underbar;)
Eftersom jag inte har råd och eftersom jag älskar att texta själv så har jag textat välkommen ovanför dörren på väg in i köket. Det blev rätt ok. Att sprida olika vackra, kloka, optimistiska citat runt omkring hemmet skapar förändringar och ger en stöd i svåra stunder i livet.

Att ha en blogg kan kännas skönt, svårt, utlämnande och för att inte gå in på det mer djupare så..jag tror de som känner mig förstår ...just därför betyder kommentarer och hälsningar så mycket från Er som är inne och läser min blogg. Fick en jättefin kommentar ifrån Johanna (tack) och skyndade mig genast in på hennes sida för att se vem denna underbara människa var och ...hittade jag inte en underbar heminredningssida. Hittade där helt underbara saker men har tyvärr inte råd för tillfället att beställa något (måste spara pengarna nu eftersom jag skall göra två Stockholmsresor med hotellvistelse i mars;), så, kommer därför att tillverka sakerna själv så gott det går. Är inte kudden fin?




Människor lägger mycket tid på det som är negativt, vad som är fel..varför inte försöka att se på det positiva, att bara ta på dem och låta dem blomma ut?                     Thich Nhat Hanh

kram

Kommentarer
Postat av: Lena

Va fint du skriver. Jag gillar oxå att skriva så det blir till att gå in och kolla på det där. Coolt :)



Bra citat. Om något negativt händer mig eller någon kär vän å så försöker jag se det positiva i det. Kanske jag har läst det där citatet och tagit åt mig av det utan att jag vet om det. :P



Kram på dig och ser fram emot Maj men bara de positiva sakerna. De negativa så som att det kan vara kallt som bara den det försöker jag glömma ;)

2009-02-17 @ 19:25:43
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Ann-Kristine

Jag önskade själv att man kunde skriva vackert. Men efter datorns intrång så har handstilen bara blivit sämre och sämre. Hoppas verkligen att du hittar en kurs som du vill gå. Lycka till med textandet.



Jätte många kramar Ann-Kristine

2009-02-18 @ 02:34:10
URL: http://banditstigen.blogg.se/
Postat av: nettan

Tack lena och A-K (skall aldrig kalla dig för det andra smektnamnet mer;). Visst är det härligt att ta tag i drömmar på gamla dar;)

kram på er

2009-02-18 @ 18:08:12
Postat av: Nina

Hejsan

Trevligt att jag har hittat till din sida. ( med hjälp av min syster Jeanette) Ursäkta att det blev så hastigt på Maxi. Gick in för att leta reda på dig och presentera mig lite bättre men jag hittade er inte. Systern min har berättat så trevliga saker om dig och ditt hem. Brädorna är fina. Jag köpte själv en hel massa inför en mässa i Göteborg. Det var jätte många som kommenterade dem. De är så vackra i all sin enkelhet. Jag köpte dem av Anna Lönnergård (lonnergardsanna.blogspot.com). Tyvärr så säljer hon inte mer, men titta gärna in på hennes sida. Hon är verkligen en härlig och kreativ person.



Nu får Ni ha en fortsatt bra helg, hoppas att vi kan träffas alla tre någon gång.

Kram Nina

2009-02-22 @ 09:48:31
URL: http://karlslundsgardsbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0