idag vår

I helgen var det kyligt, ymnigt snöfall och en gnutta sol som bröt emellan molnen. Temperatur på -10 grader och sura miner här hemma. Snödropparna som slagit  ut förra veckan påminde oss att värmen och ljuset var på väg men ack  vintern hade ett ordentligt grepp om skåneland. Så i Söndags kom det milda vädret och hipphopp uppstod snödropparna igen. Idag, äntligen, kände jag mig som en rosenknopp när jag gick hem från arbetet i strålande solsken. Längtan efter kjolar, snygga skor, vackert böljande hår, en vältränad kropp och något annat än en tråkigt vinterjacka blev plötsligt oumbärligt värkande stor.  Insåg snabbt att kroppen får jag arbeta med på gymmet, den kanske inte kan bli vältränad men helt ok för åldern. Håret? ett annat liv kanske, kläder och snygga skor får jag nog vänta med ett tag till. Om en vecka skall Dan och jag på Metallicakonsert  i Stockholm med goda vänner och hotellnatt, om två veckor till åker jag iväg till Stockholm igen på personalresa. Det gäller att hålla hårt i Visa-kortet nu eftersom jag i samband med personalresan har bokat in hotellvistelse med goa vännen Pernilla ifrån Sundsvall. Hur underbart är det inte att bo på hotell och få äta Frukost. Vad är det med oss kvinnor och frukost på hotell? Känner män likadant för frukosten? Eller är det bara jag som känner så? I alla fall jag läntar efter att få mysa, fnissa, äta gott och bara vara tillsammans med min allraste bästaste vän. Det är quality time.


När man tycker att man inte har tid, är det rätt tid att koppla av

vårkramar


Kommentarer
Postat av: A-K

Va trevligt med flera resor till Stockholm, och hotell frukostar tycker nog alla om, slippa tänka på vad man ska äta till frukost, allt är framdukat bara att välja, men konstigt nog så äter man nog ungefär samma saker som man skulle ha ätit hemma. Men det är roligt att se hur de bullar upp på hotellen. Kram A-K

2009-02-23 @ 20:11:57
URL: http://banditstigen.blogg.se/
Postat av: Magga

2009-02-27 @ 16:20:13
Postat av: Maggan

Hej min vän! Hör gärna av dig när du har tid kan vi spåna lite runt jubileét. Hade tänkt skicka ett mejl men det har varit svårt att skriva. Kram så länge!

2009-02-27 @ 16:22:01
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Ylva Östergren

Tycker mycket om det du skrev! Underhållande att se lite sunda saker och inte endast det generella grejerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-09-28 @ 15:55:38
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0