jobb, jobb

ibland hinner man inte annat. Har varit en hektisk tid med arbete, möten och middagar med vänner som vi inte kunnat träffa eftersom vi varit i Norrland och firat Jul. Trevligt att bli bjuden på god mat och sällskap.
Trettondags afton hade vi middag med svärmor, vi bjöd på plankstek; oxfilé, potatismos, bearnaisesås, rödpepparsås. En trevlig kväll och så himla gott men så hade jag 300 gr smör i bearnaisesåsen (hemmagjord från scratch) också. Till förrätt hade vi olika sorters ost, pepparkorv , honungsmelon, kex och till efterrätt bjöd vi på fin choklad som jag hade fått i julklapp av en av arbetskamraterna. Arbetskamratens pappa jobbar på ett företag som chokladleverantör, Sant!, de levererar choklad över hela landet. Bland annat har de Bouche och belgisk chokladöverdragen nougat i form av sjöfrukter. Kommer inte ihåg vad de heter men de är urgoda. Nu för tiden är jag en chokladfantast och det får jag nog skylla min vän Sandra för. Hon är helgalen i choklad och när hon berättar hur hon njuter av intaget av diverse choklad så saftas det i munnen på mig. Hon skulle egentligen ha rabatt från alla chokladtillverkare eftersom hon har, dagligdags, ingående njutningsfulla utlägg om hur man skall njuta av fin choklad. Jag och mina arbetskamrater blir chokohypnotiserade när hon berättar om chokladens mystiska och njutningsfulla värld.

bilden tagen ur liveit.se

kram från mat- och chokladnjutaren


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag förstår din kompis. Choklad är gott MEN då ska det vara riktig choklad, praliner på riktig choklad inte någe Marabou shaffs. Älskar att handla på bland annat Pralinhuset på gallerian i Stockholm eller Vetekatten som oxå ligger i Stockholm. Mumsfillibabba säger jag bara :D

2009-01-22 @ 10:19:44
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Ann-Kristine

Finns även god pralin tillverkning i Långsele, min gamla hem by. Fick hit skickat av min lilla syster Annlouise.



http://www.pralin.standardcoaching.se/ kolla in denna sida hon skickar även praliner om man vill.



Kram A-K

2009-01-23 @ 00:50:11
URL: http://banditstigen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Wow, jag blir mätt av att bara läsa :)

Vilken måltid du berättar om, inte illa må jag säga.

Roligt att du är inne och skriver ibland, det känns trevligt att bli lite uppdaterad, liksom hänga med i svängarna i livet. Kram till dig!!

2009-01-23 @ 09:11:06
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för alla fina kommentarer, så roligt när ni delger åsikter och tankar. Håller med dig Lena, fina praliner skall det vara. När Petra hälsade på i oktober var vi in på värstingchokladbutik och fikade. Vad vi njöt.

Låter spännande med chokladtillverkning i L-sele A-K, måste jag pröva när vi åker upp nästa gång.

Spännande att hänga med, på era bloggar, i vad som händer i vardagslivet. Livet är inte så "monotont" som jag åtminstone kan få för mig ibland;)

Maggan, som pluggat och börjat nytt jobb...Inspirationskälla till att ta tag i sina "drömmar"...jag skulle också vilja läsa tillsamtalspedagog.

kram till Er alla

2009-01-25 @ 11:47:57
Postat av: johanna

Hej



Gud vilken trevlig blogg du har. Snubblade in av en slump och blev kvar alldeles för länge .

Det är så kul när man hittar en blogg som lyckas blanda inspirerande läsning med underbara bilder.



Jag tänkte passa på att tipsa dig om min nya nätbutik www.stilero.se med inredning inspirerad av dansk och fransk stil.

Det skulle vara kul om du ville titta in och göra ett besök.



Kramar

Johanna

2009-01-31 @ 12:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0